fridabergman

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Mitt liv i stora drag

Av fridabergman - 6 november 2010 17:00

Vad ska man säga? Jag heter Frida Bergman och är 15 vintrar, jag bor i en liten by, utanför en liten stad som heter Nora. Byn är i två delar, Nya och Gamla, egentligen ingen skillnad förutom att hela Gamla delen inte har asfalt. De händer inte mycket där jag bor, rätt lugnt ställe, perfekt ställe för vuxna att låta sina barn växa upp på. Händer det något "stort" i lilla Nora tar de inte lång tid förns alla vet de, en typisk småstad där alla vet allt om alla(eller hur man ska uttrycka sig). Även fast de inte händer mycket i byn eller i Nora så är det helt okej, jag har kompisar som bor inom räckhåll. Har en kompis som bor såpass nära att man kan räkna fotstegen till henne istället för meter. Jag bodde på ett ställe i Nora som heter Hittorp tills julen 1998, de var då vi flyttade dit vi bor nu. Jag gick på ett dagis där vi bor och träffade två väldigt unika människor där som nu är mina nära vänner, Sofie och Josefin. När man väl "gått ut" dagis så var det dags att börja "F:an", då träffa jag dom jag fortfarande umgås med än idag, Jessica, Zarah, Jeanette, Ebba och Amanda. Fast vi gick inte i samma klass förns vi började 3:an. Men nu spolar vi fram till 6:an, sista året på grundskolan! Klassen jag gick i var väldigt speciell, vi var inte som alla andra. Och läraren vi hade var korkad som få, men tack vare henne och hennes extremt lilla hjärnan fick vi många skratt, stunder i biblioteket som fylldes av skratt. Men lyckan skulle snart ta slut då vi skulle börja 7:an på Karlsängskolan inne i Nora. Jag hamnade i 7E med tre stycken från min klass. I början ville jag byta, jag hatade klassen men efter ett tag insåg jag att om jag hade bytt hade jag gjort ett stort misstag. Vad ska man mer säga? Nu går jag då i 9E, sista året på Karlsäng och sen blir det gymnasiet, jag längtar dit men kommer att sakna klassen. Fortsättningen på mitt liv kommer här i bloggen. Mitt gymnasieval, mina tankar och åsikter, kärlek och hat.


avslutar inlägget med ett videoklipp
Michael Jackson - They Don't Care About Us. Jag gillar sången, Michael Jackson får tummen upp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fridabergman - 5 december 2010 21:48


Min bästa vän? Hm..  Jag kan nog inte direkt säga att jag har någon bästa vän, men jag har flera väldigt nära vänner, om man säger så. De vänner behöver jag inte ens nämna namnet på för dom vet vilka dom är. Dom är världens underbaraste, snällaste oc...

Av fridabergman - 4 december 2010 00:00

Vad är kärlek? Är då "dagens ämne". Ja, vad är kärlek egentligen? Är det en känsla? Ett föremål?  Man kan med andra ord definera kärleken på olika sätt. Kärlek på sättet man först brukar tänka på är känslor mellan två människor. Kramar, kyssar och va...

Av fridabergman - 3 december 2010 00:00

Mina syskon? Har bara ett men men. Jag har en storebror som nyligen fyllt 18 år. Det finns stunder där jag vill vrida nacken av han och ytterst få stunder som vi har kul tillsammans(!) Många jag känner säger att han är ju så snäll och allt sånt där, ...

Av fridabergman - 2 december 2010 00:00

Mina ambitioner? Det jag brinner för? Äh, jag chansar! Jag brinner iallafall för att fota! Med en systemkamera i handen och ett Photoshop kan man alltid fördriva tid. Jag vet inte varför jag brinner för att fota egentligen, men första gången jag höll...

Av fridabergman - 1 december 2010 00:00

Min tro? Ja vad ska man säga. Som 95:a är man ju automatiskt "infödd" i Svenska Kyrkan, och när man blir äldre betalar man en skatt för att betala för att typ i framtiden ha dop och bröllop i en kyrka? Jag kommer nog troligen gå ur Svenska Kyrkan när...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Favorit färg? Håller på tills Fredag! :)
 Blå
 Lila
 Gul
 Rosa
 Grön
 Brun
 Orange
 Röd
 Svart
 Vit

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards